We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Administration

by Reagan National Crash Diet

/
  • Compact Disc (CD) + Digital Album

    The CD version of RCND's debut EP features a silkscreened cover.

    Includes unlimited streaming of Administration via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 3 days
    Purchasable with gift card

      $7 USD or more 

     

  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $4 USD  or more

     

  • Full Digital Discography

    Get all 23 RoosterCow Records releases available on Bandcamp and save 35%.

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality downloads of Junior Wing EP, Time + Distance, Let's Live in Caves, Don't Put Out, Send Us Fools, Flowers Everywhere, Younger Days, The Dust We Raise, and 15 more. , and , .

    Purchasable with gift card

      $59.15 USD (35% OFF)

     

1.
Intro. 01:01
2.
Ghetto Sled 02:32
I don't come from the ghetto I don't go to the ghetto Never been to the ghetto I don't know from the ghetto I don't go to the ghetto (x4) But I drive around town in my ghetto sled I hate it when the light turns red Yeah, I drive around town in my ghetto sled I hate it when the light turns red I don't come from the street Never been in the street Don't know from the street So I guess I ain't street I ain't street (3x) No, I'm not street But I drive around town in my ghetto sled I hate it when the light turns red Yeah, I drive around town in my ghetto sled I hate it when the light turns red
3.
DNA 03:07
Blame it on my DNA, uh-huh 'Cause that's what made me this way You can blame it on my DNA, uh-huh 'Cause that's what made me this way You can blame it Go ahead and blame it Blame it I don't give a shit
4.
Every time I start believin' You call my bluff I call that treason And every time you won't look me in the eye You stick a knife into me but I won't die And you got it Everything you said you wanted Everything you said you needed So you gotta believe in it You know this place ain't what it used to be And everything has changed now, not me And every time you got somethin' up your sleeve You put a bullet straight through my heart but I won't bleed I won't bleed I won't bleed You put a bullet straight through my heart But I won't bleed And you got it Everything you said you hoped for Everything you said you worked for So you gotta believe in it
5.
There's a little bleach blonde girl From somewhere around the bend She's got hairspray and a switchblade Watch out! She's dangerous Watch out! She's gonna get yah Watch out! She's gonna cut yah She is a highway thrill girl! Driving around this nowhere town Looking for a fight-fight-fight She's never wrong, that girl, she's always right Watch out! She's dangerous Watch out! She's gonna get yah Watch out! She's gonna cut yah She is a highway thrill girl! She's never wrong, she's always right That thrill girl found a fight in the middle of the night Watch that girl!
6.
Deleter 02:51
I hear fire detectors every time I wake up And I could bomb the world while you're putting on your make-up You see the future, but I saw it first And I gotta tell ya, it only gets worse And I'm a deleter I'm a deleter (3x) We got metal detectors and razor wire We got cinder blocks so we can build these walls up higher And every time we try is every time And every time we chose, you know we lose And I'm a deleter I'm a deleter (3x) So go and fade away You know it will be okay But not today I hear fire detectors everytime I wake up And I could bomb the world while you're putting on your make-up You see the future, but I saw it first And I gotta tell ya, it only gets worse And I'm a deleter I'm a deleter (3x) If we had a secret weapon then we could fight the system If we had the formula then we could resist them And every time we try is every time And every time we chose you know we lose I'm a deleter I'm an eraser I'm a debaser I'll never face ya I'm a deleter So go and fade away You know it will be ok But not today
7.
Anomaly 02:50
Look at you what do you mean? Look at you you're hard to read Look at you, pretty thing I gotta know. . . where are you from? Look at you little southern belle Cookin' up magic, I do pray tell You could read a book and cast a spell But you don't even know me very well What's the anomaly? (4x) I'm sorry. I forgot my tag I'm sorry. Do I need a pass? I'm sorry. Motherfucker just let me be I'm sorry. What's the anomaly? (4x) I gotta know....where are you from?
8.
Five Minutes 02:35
On your knees for me please, introduce yourself Come a little closer I'll give you 1-2-3-4-5 minutes Let's hit the road You're gettin' used to it But it's time to unload I'll give you 1-2-3-4-5 minutes Let's hit the road We know you like it now But we gotta go Tell me lies, say you like it, let's go for a drive I'll give you 1-2-3-4-5 minutes Let's hit the road You're gettin' used to it But it's time to unload I'll give you 1-2-3-4-5 minutes Let's hit the road We know you like it now But we gotta go

about

The well-received debut EP from RNCD and the inaugural release for RoosterCow Records, Administration is ground zero for the evolving Reagan National Crash Diet sound. Recorded in late 2000/early 2001 this record shows where The Diet was after only little more than six months of playing together. Covers were hand silk-screened by Jason Fredrick.

credits

released July 4, 2001

Chris Auman: guitar, vocals
JenCharles: guitar, vocals
Steve Kiraly: drums
Carol Bales: bass

license

all rights reserved

tags

about

RoosterCow Records Chicago, Illinois

Est. 2001.

contact / help

Contact RoosterCow Records

Streaming and
Download help

Report this album or account

RoosterCow Records recommends:

If you like Administration, you may also like: